Saturday, July 30, 2011

mari jaga muka kita

haa..hari ni aku nak kongsi la serba sedikit pasal penjagaan muka ni.aku start pakai pencuci muka dari darjah empat.haa,awal tak..tapi tu cuci sekali dua curi curi mak aku punya.time tu guna Dove.lepas tu tak pakai dah sampaila naik tingkatan satu.time tu aku pakai Olay.ha,yang ni bagus.tak tipu.bila pakai minyak minyak dihidung sukar untu dicari.habislah makcik goreng pisang da takde minyak.haha..dalam setahun macam tu aku pakai Olay,aku stop sebab ada dengar dia pakai bahan chemical yang tak bagus.okayy,beralih pula kepada Mustika ratu dengan Sari mawar.dua dua sekali aku pakai.pencuci muka pakai mustika ratu,toner pakai sari mawar.yang ni bagus.sebab guna proses penapaian.bagus ya.form 3 macam tu bila aku da bosan pakai mustika ratu dengan sari mawar,aku bercinta pulak dengan sebamed.yang ni lama aku pakai.3 tahun.kalau sesiapa yang ada masalah kulit sensitif pakaila sebamed ni,insyaAllah dapat membantu.walaupon pencuci dia lagi mahal dari safi,semua tu tapi berbaloi.sebotol yang biasa tu boley tahan 3 bulan kalau pakai siang dan malam.lepas tu aku tukar lagi pakai tia amelia,yang ni bagus,tapi aku tak berapa suka,sebab kalau pakai bedak asas dia,muka macam berminyak tak boley bernafas.

tahun lepas aku start pakai safi perfect 10.ini pon bagus,untuk sesiapa kulit yang sensitif,cuma kene apply semua.ya semua.wajib.dan ni ada petua,seminggu sekali tolonglah scrub muka dan badan bagi hilang daki daki dan buang sel sel kulit mati..tolong ya,dan tolong proses blackhead kat hidung tu.kadang kadang aku rimas tengok.dan jangan SESEKALI GARU MUKA.kalau gatal kat muka,gosok gosok je pakai tapak tangan.lagi jangan selalu pegang muka,biakan je muka tu,da lawa dah.okayy ni sebenarnya nak promote.PAKAILAH NUTOX!!sangat sangat bagus,berasaskan bird nest.lagi satu kalau anda beli,takde perubahan,dijamin wang akan dikembalikan.tapi aku sebenarnye nak share ni,kalau korang pakai nutox rajin cuci muka 2 kali sehari dan WAJIB SELEPAS CUCI MUKA PAKAI TONER insyaAllah muka ada akan gebu.halus mulus.pastu kalau nak ada extra treatment lagi bagus.nutox ni,kalau pakai insyaAllah liang pori pori di muka akan mengecil,blackheads hilang,muka lembut dan anjal,lembab.banyak lagi kelebihan.sesuai untuk semua jenis kulit.macam aku ni,alhamdulillah takde masalah kulit,so sangat sesuai dengan nutox ni.

sebenarnya aku selalu cakap kat kawan kawan aku yang aku ni pemalas nak cuci muka,keluar pakai bedak johnson je..hehe..maaf ye,sebenarnye takkan aku nak terangkan satu persatu apa aku buat sebelum keluar.izzatul duduk dengan aku untuk satu sem,dia tawla apa rutin aku..haha..selalunya sebelum aku keluar aku akan cuci muka,lepastu pakai toner,then pakai moisturizer,lepas tu barula pakai bedak johnson.nampak macam banyak lapis kan,tapi tak,sebab semua ni meresap kedalam kulit,bukan macam pakai bedak asas berlapis lapis sampai nampak muka kelabu tu.bukan bukan.malam pulak lepas cuci muka,kene sapu toner juga.tapi malam aku tak pakai yang moisturizer untuk night punya sebab aku suka muka aku bebas dimalam hari..hihuew.haa,ni baru muka,nanti bila bila kalau aku rajin macam hari ni,aku bagitaw pasal lain plak..sesiapa yang nak tips macam mana nak bagi muka naik seri tu telefon aku..HAHA.,.macamlah muka aku berseri..


harap harap ada yang terpengaruh untuk memakai nutox!ngehngeh.berbaloi!

4 comments:

  1. eqin, bak satu nutox! aku bosan pakai safi sebab kena pakai SEMUA sekali haha. dah macam apa je aku duk depan cermin menyentak segala mak nenek toner lah moist lah haha.

    haa den nak tau jugak mcm mana nak naik seri muka. tapi jangan cakap bercinta sebab bila bercinta kita merembeskan hormon yg mnampakkan muka berseri!
    yang tu den x dapek nak apply HAHA

    ReplyDelete
  2. hahaah..boleh2!!mehla amik..haha..haa,nnt bila aku call kau atau jumpa kau aku bgtaw..aku tunjuk mcm mana..tp kann,berkesan ke eh ??haha..kau nmpak muka aku berseri x??HAHAHA..yg psl bercinta tu x..itu teori lama..haha

    ReplyDelete
  3. dari dulu lagi dah berseri dah
    kalau pakai nutox tu nnt kulit muka ko anjal macam
    pakai botox la maknanya? wahh

    ReplyDelete
  4. dah nama pon nutox..tox2 dibelakang gitu..hahha

    ReplyDelete