Tuesday, August 9, 2011

ciri ciri lelaki idaman

hahahaha..diatas permintaan izzatul farhanim saya buat entri ni..setiap orang mesti ada lelaki ataupon wanita idaman kan.tipulah kalau takde.kita manusia biasa,tak lari dari kuasa memilih.aku akan hurai satu persatu ciri ciri lelaki idaman aku.hihuew*excited*

kita nak mulakan dengan apa eh..haa..attitude la dulu kan.perkara pertama,dia mesti pandai mengaji Al-Quran dan pandai hukum tajwid.sebab apa,nanti senang nak ajar anak anak aku mengaji,kalau bapaknye tak tahu mengaji macam mana nak jadi role model untuk anak anak kan.

kedua,semestinya solat 5 waktu sehari.tiang agama dia mesti kukuh dulu,baru sejuk je mata ini memandang.haha

ketiga,bertanggungjawab.lelaki mestilah menjadi seorang yang bertanggungjawab,yelah,nak jadi ketua keluarga kan.aku boleh nilai seseorang tu samada bertanggungjawab atau tak.

keempat,jujur.orang tu mestilah jujur dengan aku.aku tak suka bila depan aku ckap laen,tapi belakang aku buat benda laen

kelima,penyabar.sebab aku ni banyak songeh.al maklumlah anak bongsu.dan dia mesti sabar untuk pujuk aku bila aku merajuk..ececeh dah berangan nak merajuk*geli je*

keenam,berkarisma..aku suka perkataan ni..ala ala karisma kapoor gituew..haha..berkarisma ni susah nak diterangkan.paham paham sendiri la yo..

ketujuh,tidak sesekali putus asa..kira pejuang la..kalau dia cepat putus asa,mcm mana nak bagi aku semangat?

kelapan,hormat orang tua.dalam erti kata lain,sopan santunla..heeheh..aku lemah bila tengok lelaki berbaik dengan orang tua..ngee..hati wanita siapa yang tahu..haha..

kesembilan,memahami aku.aku ni bukannya orang bermisteri sampai susah nak paham kann..hahah..so yang ni senangla..

kesepoloh,boleh berkawan dengan kawan kawan aku,ataupon rendah diri.yelah,kalau tak boleh berkawan dengan kawan kawan aku,macam mana nak kenal dengan sapa aku berkawan kan.

tapi kan sebenarnya,aku nak cari suami yang tinggi,tak tau kenapa mesti tinggi,tapi memang tinggila.pastu tak nak cari sebaya,kalau boleh nak cari yang tua 2,3 tahun,tapi kalau sebaya pon okayy asalkan dia matang.lagi satu,aku x boleh tengok lelaki pakai kemeja.cairrrrrr oohh..haha..nnt nampak dada mereka yang sasa itu*astaghfirullah*hanyut sekejap.(tadi aku nampak anak jiran aku baru balik keje,pakai kemeja..uuu...)

okayy..dah dah..cukup..haha..seterusnya,kalau boleh aku nak suami putih,kira kulit asal dia putih,kalau muka gelap sebab jemur tengah panas xpe,asalkan dia putih,sebab aku nak anak putih putih semua..hahahha.kalau boleh hidung mancung,sebab hidung aku tak berapa nak manchung.rambut tak kisah,asalkan jangan botak ditengah sudah.perut buncit tak mau,belum kahwin da buncit,lepas kahwin,makan masakan aku lagilah buncit nanti.tak syiokla.tough.haaaa..tapi tak mau tough sangat macam body builder tu,tapi kira badan cantikla.macam mana punya cantik?cantik dimata aku.hahaha.nanti pakai baju pengantin nampak hensem je..ouuhh..hahaa..aku dapatkan bayangkan tapi tak taw muka sapa..hhaha

dan,semestinya agak kachak gitu.aku tak nafikan aku adalah seseorang yang agak memilih rupa walaupon aku takde rupa.haha..mestilah,nanti anak tak comel nanti.lagi apa eh,yaaa..semestinya seorang yang pandai.senang hidup nanti.

kesimpulannya,kalau hati aku dah berkenan kat seseorang tak payah susah susah dia nak pikat aku sebab aku dah pon terpikat kat dia.kalau hati aku kata tak nak,cubalah berapa tahun pon,kalau aku cakap tak nak,tak naklah jawapannya.maaflah kalau entri kali ni nampak macam menggatal ke menggedik ke,tapi secara jujurnya aku juga manusia biasa yang punya impian dan harapan.ececeh.

*aku nak tanya,pernah tak korang terdetik dalam hati kecil bila jumpa seseorang,korang akan rasa..oh,aku da jumpa jodoh aku,cuma masa belum tiba..pernah tak pernah tak...cepat bagitau,kita nak tau niiii



1 comment:

  1. hahha,haaaa..tu diaa terang lagi bersuluh!
    aku tau dah sapa
    ermm...soalan tu..ermm kdg2 rasa mcm dah kdg2 rasa macam belum,hmm? hahaha

    ReplyDelete