Wednesday, March 30, 2011

luahan??

angin meniup sepoi2 bahasa..

sempoi lagi aku sedang berbaring sambil menelaah televisyen..

remote ku pegang..

sekejap ku alih ke HBO..eh,terpaksa tukar..adegan 18 thn keatas..x sesuai utk aku yang masih kecil..

ku alih ke kbs world..tengok mata mereka yang sepet,aku pon terpengaruh mnjadi mengantuk..

ku alih ke diva..hmm..oprah tiada..kecewa kerana makcikku tiada..

akhirnya ku alih ke AFC..menarik..tp  masakan yang dimasak itu tidak halal utk aku makan..

ku alih balik ke diva..TOP CHEF!!

okayy..ini yang kucari..

terdetik di hati kecil ini.."kalau aku masak top chef,cool x aku?"

hahahah..hmm..andainya suatu hari nnt ada rancangan masakn..aku nak masok boley x??

x reti masak sgt pon tp memasak adalah perkara yang aku suka selepas mengacau si seman (ikan laga )

x rasa penat nak masak..walaupon tgh malam orang suruh masak..i'Allah aku boley masakkan..

hmm..baru aku teringat..da lama abah x masok dapur..sibuk barangkali..

rindu dy masak,walaupon bila aku masak dy suka komplen..

last2,tambah nasi jgak kalau aku masak..eheh..jeles la tu~eqin masak lg sedap dr abah..

selalunya kalau beli ikan,abah yang siang ikan tu..

ntah kenapa aritu,dy beli letak kat sinki..

ckp cmni "adek,hang siang ikan..asyik abah je"

hmm..ni mesti kes dengki nih...

aku pon siangla..walaupon ikan tu hampir separuh hancur..hahah

bukan xnak siang ikan..tp kalau aku yang siang,nnt aku x lalu nak makan...kan da kurang seorang penghabis makanan..

eqin taw..abah suke kari kan..sbb tu kalau eqin ade abah suh ikan masak kari kan..hehehe

eqin taw,bila eqin masak resepi baru,abah senyum2..bangga la tu,tp malu nak ngaku..haaaa

eqin taw yang abah taw eqin x suka masak nasi,...tp itu yang selalu abah suh eqin..hwaaaa..

"kalau xnak masak nasi,nnt hang kawen sapa nak masak nasi..xkan abah?" haaa..abah selalu ckp cmtu kat eqin..

"xpa abah..eqin ajaq suami eqin masak"

"jgn igt boley dpt suami mcm abah nnt"

tersood eqin abah ckp mcm tu..hahahah...

eqin selalu berebut dgn abah kan nak masak laksa..eqin mmg suka kacau abah..heeeee...

kalau eqin tgh masak,abah selalu kacau telinga eqin..gelilaaaaaaaaa..hahaha

masa abah pegi mekah aritu..baru eqin taw,kalau xda abah hidup eqin mmg susah..

walaupon abah suka kacau eqin tgh masak,xpa..eqin suka..yang penting abah ada disisi.. i love u,abah..

abah adalah lelaki pertama dlm hidup eqin..tiada ganti!!!

No comments:

Post a Comment