Wednesday, May 18, 2011

happy =)

heheh..

happy sangat arini sbb ada sambutan hari guru kat sekolah tadi..

arini pegi sekolah pon pakaila eyeliner sikit kan..haha

ramai budak2 puji sbb x penah nampak..haha

ada sukaneka..

masa agenda penyampaian hadiah daripada murid td aku duduk jela..

yela..aku cikgu ganti je kan.xkanla ada budak nak bagi hadiah..hahah

tiba2 sorang budak datang,lepas tu bertalu2(ceh,bunyi mcm banyak je)

haha..

tapi ada 2 hadiah yang istimewa dihati aku..

bukan hadiah mahal,tapi pemberian yang sangat ikhlas..

kad ucapan drpd hanis hafizol dengan rushdi..

kenapa special?

diorang ni anak yatim,xde duit nak beli hadiah tapi dia berusaha buat kad..

aku rasa terharu sangat..serius,aku bukan orang yang cepat tersentuh,tapi kes ni mmg  x boley nak tahan air mata..

rushdi ni selalu tido dlm kelas..

aku tanyala kenapa..dia cakap dia bangun pukul 5 pagi.

kesian dia baru 10 tahun..tambahan,badan dia kecik macam budak darjah dua..mata dia selalu merah sebab tahan mengantuk..

dia x reti membaca yang dia taw mengeja..itupon merangkak lagi..tu yang buat aku lagi terharu sbb dia berusaha tulis ucapan yang dalam kad tu untuk aku..

Ya Allah,peliharalah mereka ini dunia akhirat..

bukan bersikap pilih kasih,tapi siapa yang x tersentuh kalau tgk diorang 2 orang ni..

x boleh teringat,sedih..

aritu aku tgk rushdi bawa bekal air milo,aku tanyala siapa yang bancuh..

dia cakap bancuh sendiri..kesiannya..

aku bagitaw mama psl diorang ni,mama suh aku bawa diorang jumpa mama nnt,nak buat anak angkat,beli buku latihan..ajar,bagi bimbingan khusus..

kesian,kat rumah anak yatim diorang ada banyak aktiviti,so xde perhatian khusus dan rehat yang cukup..kesian..aku sedih sangat2 tgk diorang..

okayy,masok cite len plak..

anak murid aku tahun 5 buat pantun..hahahah...yang penting aku ketawa..

ada budak bagi bekas hantaran untuk cincin..hahahah..lambat lagi la..

okayy kita tgk jela..

ye,pokok cili tu pon hadiah dr anak murid jgak..

cuba baca..aku ketawa gila bila baca..haha

kumpulan kami buat dikir barat..xtaw kecek klate..tp okayyla ada la bunyi kelantan tu sikit..haha

No comments:

Post a Comment